Tefal Croc' TostiPanini

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Croc' TostiPanini op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Caroline 05-07-2017

Niet zo best

Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Als je een aanbak apparaat zoekt, voila.
Een 'gewone' tosti is al een ramp; want elke tosti laat een hoop rommel achter die moeilijk schoon te krijgen is, ook door de geote ribbels in de plaat. Iets andere ingredienten zoals tomaatjes en mozzarella kan het apparaat helemaal niet aan. Zeer slecht.

Minpunten

• Koekt altijd enorm aan.

Xxesmars 23-08-2014
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Hij is fijn en ziet er leuk uit. En tosti's die eruit komen smaken lekker. Ik zou wel graag willen dat er geen saus bij hoeft maarja.

Robin44 28-03-2012
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Ik heb hem inmiddels al meer als een jaar, dus kan wel een goede mening vellen over dit apparaat..

In het begin erg veel lof over dit apparaat.. De randen van het brood word idd wat plat gedrukt en dicht geschroeid. Maar waar het apparaat in het begin echt goed was is dat de tostie`s nogal erg mooi goudbruin en knapperig te krijgen waren zonder niet erg al te lang hoeven te wachten.. Maar naar een tijdje stelt het apparaat erg teleur..

Misschien al gewoon in mening ander review:

Als je de platen naar elkaar toeknijpt en de vergrendeling erop maakt dan komt er idd al het kaas je zo tegemoet gelopen.. En het ergste is het gaat overal tussen zitten..

Het schoon maken en houden is echt een ramp met dit apparaat.. Enigste manier zijn toch echt losse warmte platen die je kan afwassen en terug plaatsen..

Ook merk ik dat hoe langer je het apparaat hebt hoe moeilijker nog goed warm te krijgen is en de tostie` s blijven dan ook blank van kleuren.En het duurt vrij lang om de tostie`s enig sinds nog goudbruin te krijgen..

Overigens voelt de constructie ook nogal erg goedkoop aan..

Dus als je een tostie ijzer zoekt voor kort gebruik, dan is dit een aanrader!..

Maar zoek je echt iets wat langer goed blijft is dit echt een domper en kan je beter verder zoeken!!

Daphne 21-01-2016

Leg het brood tussen bakpapier en je hoeft het apparaat nooit meer schoon te maken. Alleen het papier regelmatig vervangen. Zelfs in het bakpapier wordt de tosti knapperig en goud bruin.

zundap69 29-06-2011
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Knipbrood over dwars past uitstekend in het apparaat; boerenbrood wat minder goed omdat de hoogte wat krap is.
Voor tosti's verder gewoon een goed apparaat. Voor stokbrood of die panini's lijkt me de oven/grill funktie van de magnetron geschikter, omdat de hoogte/diepte van het apparaat ook vrij beperkt is (ca 2,5 cm ofzo)
Dan krijg je al gauw geplette stokbrood als er op het apparaat geen extra schuifmechanisme zit; maar dit laatste gaat vaak de degelijkheid/gebruiksvriendelijkheid/compactheid tenkoste !

pi314 20-02-2011
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Onze oud tosti apparaat gaf het op na jaren gebruikgemak. Nu een nieuwe uitzoeken. Speuren op internet leverde niet direct een topper. Elk apparaat heeft voor en tegenstanders.

Wat was mijn eis? Tosti maken, niet meer en niet minder.

Keuze is op de Croc time van Tefal gevallen.
Waarom? Alle apparaten lijken op elkaar, maar bij deze zaten de platen vast aan het appraat. Geen gedoe denk ik dan.
Hij maakt prima tosties. Ik stop ze direct erin en haal ze als het groene lichtje uit gaat hem er uit. Wijkt dus af van de gebruiksaanwijking.

Mogelijkheden? Tosties maken doet ie prima. Meer is niet nodig. Precies wat ik wilde.

Gebruiksvriendelijkheid? Tot nu toe (14 dagen in bezit) geen probleem met de platen. Ik moet zeggen dat ik ook wel hele mooie broodjes beleg, en die enkele keer dat de kaas langs het brood loopt is dit als het gestold is makkelijk te verwijderen met een doek.

Degelijkheid? Tja plastic he. Daar zit wel kwaliteitsverschil in. Afwachten dus.

Schermvlieger 17-11-2009
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Zeer teleurstellend apparaat deze "Croc Time" van Tefal.

Naast het feit dat je hem moeilijk netjes op kunt bergen omdat jet het snoer nergens laten kunt, was de anti-aanbak laag binnen de kortste keren verdwenen.

Bovendien is 'ie ook nog eens onmogelijk schoon te houden. Ik snap werkelijk niet hoe het kan dat sommige reviews juist het tegenovergestelde beweren: De gesmolten kaas loopt langs allerlei kieren gewoon het apparaat in.

Omdat hij geen afneembare platen heeft is het een hels karwei om hem goed schoon te maken. Uit elkaar schroeven is de enige oplossing, maar dat wordt je op gegeven moment ook zat.

Na een paar maanden had ik genoeg van al dat gepoets, en heb ik hem vervangen door een Tristar vlakgril van 16 euro (ook te vinden op deze site)

w.j.van den berg 27-04-2009

Dit zo geroemde tosti-apparaat
tefal croc timeis wel het slechtste tosti-apparaat wat je kunt aanschaffen.(Blokkerprijs €18
Aanbevolen eerst even aandrukken,zeker niet doen!
Tosti's erin plaatsen en bovenplaat dicht doenresultaat totaal plat gedrukte tosti echt niet tevretenlijkt op een plat geschroeide pannekoek.
Laat me niet lachen,uitgeroepen tot beste koop>zeg maar miskoop!
Ik ben als tachtiger echt wel wat gewend,maar hier heb ik geen goed woord voor over.

Robin44 14-01-2009
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Ik zocht ook een tosti apparaat. En door de positieve reviews op deze site heb ik ook maar eens een gok gewaagd. Zeker omdat dit apparaat niet echt duur was. En daarnaast krijg je er eentje van een goede naam tefal. Dus eigenlijk nooit een miskoop zou je dan denken.

Vandaag is hij aangekomen, dus meteen nieuwsgierig uitgepakt. Gewoon weer een goede tefal doos. De tosti apparaat zit tussen 2 piepschuime blokken in.

De handleiding staat niet echt veel boeiends in, alleen voor de veiligheid en de ingebruik namen en nog wat recepjes die kan doen om verschillende toasties mee te maken. Erg leuk dat dit als extra in de handleiding is opgenomen.

Dan de degelijkheid. Ik had verwacht dat er 2 verschillende platen erbij zou zitten, dit is niet het geval. Je hebt dus alleen de platen die in de machine zitten.. Het zijn wel rechthoekige platen, dus er van alles in.

Kwa bouwkwaliteit ben ik minder te spreken. Het apparaat is nogal wat goedkoop kwa constructies. Maargoed daar is de prijs dan ook wel naar.

Verdere voordelen is dat het apparaat verschrikkelijk ligt is, sommige van die dingen zijn echt gewoon zwaar te noemen. Ook warmt het apparaat vrij snel op. In het begin moet je het apparaat even laten inbranden zodat de stank weg gaat. En dan toastie erop en gaan.
En ja de toastie komt er mooi bruinig (dus niet te zwart) en crocant onder het apparaat, dus smullen maar..

Het apparaat is zeker te moeite waard, Alleen had het apparaat wat degelijker gebouwd mogen worden, want dan had ik die 10 a 15 euro extra er ook wel voor willen geven.
Verder is het echt een top apparaat als je een simpele en een goede tosti apparaat zoekt.

Ik geef voor mogelijkheden een 7. Waarom? Omdat je er voldoende mee kan, maar alleen je kan er helaas niet alles mee.

Gebruiksvriendelijkheid een 10. Is echt niet moeilijk.
Gewoon dat ding uit de doos halen, en stekker erin. Even laten inbranden. Apparaat zal even stinken en klaar. Tosti erop en aan zetten. De rest is piece of cake.

Kwa degelijkheid geef ik het een 7, omdat ik het apparaat wel iets steviger / degelijker zou vinden.Maar toch is het een net ding. Het krijgt een 7 vooral omdat ie nogal licht is. Anders had ie een 6 gekregen.

ronan39 15-12-2008
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Heel gemakkelijk in gebruik en onderhoud. Bovendien zijn je tosti's snel klaar en lekker krokant.

simon1969 19-10-2008
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Het is een zeer goed en degelijk tosti apparaat, maakt heerlijke crocante tosti's en ze zijn snel klaar, als je een betaalbaar tosti apparaat zoekt is dit zeker een goede keus

akle0106 09-10-2008
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

prima tostiapparaat,geen korstjes snijden de hele boterham past er zo in. lekker snel, makkelijk schoon te maken. ziet er goed uit.niet duur.

Marjan68 20-03-2008
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Ik heb al vele tosti-apparaten gehad in de loop der jaren, maar deze biedt echt alles wat je zoekt voor heerlijke tosti's! Geen geklooi met iets te grote broodplakken, alles past er gewoon in, ook lekkere dikke hompen van ongesneden brood, heerlijk! Echt een topper!

Arno78 10-02-2008
Geschreven voor: Tefal Croc' TostiPanini

Prima apparaat, makkelijk schoon te houden.
Gewoon met een houten spatel (tegen beschadigen anti aanbaklaag) even krabben als het apparaat afgekoeld is en het laat zo los.